• 사이트
  • 학원
  • 인강
수강신청을 찾고있나요? 과목 한 눈에 보기

스피킹&오픽 자료실 글쓰기 목록보기

[4/17 토스] 해커스 Say Im 총평강의
스피킹총평 | 2016.04.12 | 조회 5206






안녕하세요해커스 어학원 에서 TOEIC Speaking 
강의하고 있는,



Say
now!! Say Im 
선생님입니다.



지금부터, 2016 4 1709 30분 시험에 대한 토스총평을 함께 하도록 하겠습니다.



 



 



파트 1- Read a text aloud



 



Q1.
광고 (난이도
)



 



Thanks for [빈출-~에 감사하다/ th
발음 주의]



Grocery store [빈출- 식료품 가게,
Gro – R
발음 주의, store re 명확하게]



we’re offering  [빈출-보고 ~ 우리는 제공중이다 / we
are
축약형, ff 발음 주의 ]



bargain [빈출- 정상가 보다 싸게 사는 것, 물건 / R 발음 주의]



shopping experience
[
빈출- 쇼핑 경험 / shop 에 강세, ex 에 강세]



come down to [빈출-오세요 / come강세]



convenience [빈출- 편리 / con
강세, ve 주의 ]



low [빈출- 낮은, L 정확하게
발음]



the biggest [빈출- 가장 큰/ big –
bigger – biggest ]



at the front desk,
↗near the entrances, ↗ and beside the elevators
[나열 구조 억양 가산점]



 



 



Q2.
자동응답 메시지 (난이도 하)



 



Thanks for calling [빈출-전화줘서 고마워/Th발음
주의, 반가운 듯이 발음]



at Markham Branch [빈출- 고유명사 + 지점, R 발음 주의 ]



In the meantime [빈출- 그동안에, 그사이에
/ mean 모음 두개 길게 발음]



Introduce [빈출- 소개하다 / intro
에 강세]



New service [빈출-새로운 서비스 /
Ser
에 강세]



come and register  [빈출- 방문하고 + 등록하세요 /
come
에 강세, R 발음 항상 주의]



Our agent [빈출-우리 요원/a강세, gent짧게 발음]



Will be with you
shortly [
빈출-금방 올 것이다/be 강세, sh 강세, tly
짧게 발음]



discount deals, special coupons, and event news [나열 구조 억양 가산점]



 



 



KEY
POINT 1 
준비시간활용



 45
준비 ->20초 읽기 + 25초 파악
및 어려운 부분 대비



천천히 또박또박 읽기주의!
억양 살려 읽기



나열구조 및 주요강세체크



KEY
POINT 2 
노하우 



1. 속도는?



2. 분위기는?



3. 중간에 실수하는 것?



KEY
POINT 3 
출제경향



공지문안내문보도문, 광고문전화응답메시지 - 난이도
평이.



 



 



파트 2 Describe a picture



 



유형분석



1. 종류  사무실 <난이도 - >



 



Sample Answer



 



This picture was taken at an office.



What I noticed first is a woman sitting in the
middle. The woman is wearing glasses, and she is talking with one man sitting
next to her. Also, the other man is typing on a laptop computer on her left
side.



In the background, two people are standing face
to face, and they seem to be having a discussion.



In the office, there are other tables and
chairs, and I see a big window in the back, but I can’t clearly see the outside
scenery through the window, because the window is not transparent. Everyone in
this picture seems to be busy.



 



 



Part
2 : Lesson Point
사람의 행동
표현



The
man is typing on a laptop
computer. 남자는 노트북에 타입을 치고 있다.



They
seem to be having a discussion
그들은 토론을 하고 있는 것으로 보인다.



A man
is flipping the pages
한남자가 페이지를 이고 있습니다.



People are standing face to face 사람들은 마주 보고 서있다.



 



 



KEY
POINT 1 
준비시간 활용



30초 준비 -> 탬플 순서에 따른 아이디어
및 키워드정리



KEY
POINT 2 
노하우 



1. 중간에 실수 하는 것?



2. 말문이 막혔을 때



3. 주인공 단어 모를 때



KEY
POINT 3 
출제경향



인물 +야외도서관, 실내, 사무실길거리식당판매점-> 쉬운
빈출 항상레디!



유적지해변공사장부두,
도시 -> 지옥템 미리준비



 



 



 



파트 3 Respond to Questions



 



유형분석



 



1. 주제 – Hair Salon<난이도
중상>



 



4



I get my hair cut
once a year, because long hair looks good on me. Um, about 3 months ago, I went
to a hair salon to get my hair done.



 



5.



Well, I would love
to have same style all year around. Like I said, I prefer longer hair, and I
like to keep my bangs.   



 



6.



Well, I recommend
that you go to “The Angel Hair Shop”, which is located near Hackers Subway Station.



The main reason is
because they offer great prices on various hair services, so you can try out
many kinds of services without feeling burdened.



And, the service is
also great. They give free coffee and snacks to all customers visiting the
store. That’s it.



 



 



Part
3 : Lesson Point
신유형 빈출
recommend 문제



누군가에게 무엇을 추천하는 이유는 항상
PRICE
SERVICE 



문구 미리 외워두시면 유리합니다.



PRICE
(1) They offer great prices
on
무엇, (2) so you can try out many
kinds of
무엇들.



SERVICE
(1) They give free 무엇 to all customers visiting the store, (2)
Also, you can get a free
무엇.



         



 



KEY
POINT 1 
준비시간 없음을
이겨내기



문제 보고 답변 바로 하는 노하우



KEY
POINT 2 
노하우 



1. 순발력 기르기



2. 단어가 생각이 안 날 때



3. 아이디어 기계가 되는법



KEY
POINT 3 
출제경향



빈출   현재 삶과 관련 - 친구여가생활쇼핑음식가족공부활동, 물건, 여행, 교통, 사회활동



전자기기 [인터넷모바일폰, SNS, 카메라] + 과거 [초딩,중딩,대딩] = 불멸빈출



 



 



파트 4 Respond to Questions using information provided



 



유형 분석



주제– “인터뷰 일정표”  <난이도 중>



 



2. 예문



 



7.
First interview?



The first day of
the interview is on Monday at 11 a.m., the applicant is
누구.



 



8.
Is this right ?



No, actually not. There
is one interview scheduled at 12:30 p.m. on Friday, the applicant is
누구 and he speaks French.



 



9.
All applicants?



Sure, there are two
applicants who can speak
무엇.



The first person we
have on our list is
누구 at
시간 on 날짜.



And the other one
is
누구, and the interview
is scheduled to begin at
시간 on 날짜.



 



 



Part
4 : Lesson Point Part 4
인터뷰
스케줄 패턴!



7.
첫 번째 인터뷰 - The first interview is on 날짜/요일, and it starts at
시간



8.
확인
or
다른 일 봐도 되니?



-No
actually not. There is one interview scheduled at
시간



-Yes.
Your interview with
누구 at 시간 is canceled.



9.
2
명에 지원자에 대하여 말하기 (공통점 언어, 경력, 같은 지원분야)



The
first person we have on our list is
누구 at 시간 on 날짜



And
the other one is
누구 at 시간 on 날짜



 



 



KEY
POINT 1 
준비시간활용



30초 준비 -> 표를 효과적으로 읽기



KEY
POINT 2 
노하우 



1. 순발력 기르기



2. Quantity 가 아닌 Quality한 연습방법



3. 순간 말이 막힐 때



KEY
POINT 3 
출제경향



     일정표



     면접 + 이력서



     [예약가격표광고문여행일정주문서]



 



 



 



 



파트 5 Propose a solution (10)



 



유형분석



1. 주제– “장사관련 조언” <난이도
>



2. 진행바로보기



 



Template의 구조/활용:



 



도입부Hello
J, this is Say, returning your call. How are you?



안녕하세요J, 당신의
전화에 응답하는 누구 입니다.



 



문제점 확인: I
just listened to your message, and I understand that.



방금 당신의 메시지를 듣고 문제점은 ~라고 이해했습니다.



 



Level (5)



You want to get
some feedback. 



 



Level
(6-7)



You
are looking for a way to get some feedback from customers regarding what kinds
of activities we should plan, and see what they like.



 



Level (8)



You are looking
for a way to get some feedback from customers regarding what kinds of
activities we should plan, and which one would be the best option to attract
customers!



 



+ Oh I don’t think
it is a hard issue.



I will give you
some tips! <
메모!>



해결책을 제시하는 연결문장으로: So I suggest I will… 나는 ~을 제안/제시/권합니다.



 



Level (5)



You give a free
beverage to customers filling out the survey forms.



 



Level
(6-7)



My
first suggestion is that you think about giving free beverages to customers
filling out the survey forms at the front desk and the participation rate will
be high. Secondly, we can talk with Jenny, who is the manager at the Niagara Falls
hotel, because she recently launched new activities for customers, and the
result was fantastic.



 



Level (8)



My first suggestion
is that you think about giving free beverages to customers filling out the
survey forms at the front desk, the participation rate will be high. Secondly,
we can talk with Jenny, who is the manager at the Niagara Falls hotel, because
she recently launched new activities such as paragliding, snorkeling and winery
tour, and the result was fantastic.



 



 



Well, we have a
plenty of options to choose from, so don’t worry.



, 우리가
선택 할 수 있는 것은 매우 많아요, 걱정하지 말아요.



 



끝인사 :



Please feel free
to contact me if you have any questions, and let’s meet up soon.



만약 질문이 있다면 연락 주세요. 곧 만나요.



 



 



KEY
POINT 1 
준비시간활용



30초 준비 -> “문제인식” 내용 및 정확한 문장정리



KEY
POINT 2 
노하우 



1. LC 능력 기르기



2. 간략한 만점 직행 답안 만들기!



3. 순간 말이 막힐 때!



KEY
POINT 3 
출제경향



     시설관리관련 [주차장부족인력부족건물시설관리미흡관련이슈]



     회사생활 [업무대행 및 도움스케줄조정직원들에게 알림, 상주기, 예산]



     기타빈출 [장사관련조언트레이닝불만해결홍보행사아이디어기기파손해결]



 



 



 



Part
5 : Lesson Point
파트 5 의 문제 포인트는 LC 의 끝부분에서 다시 반복됩니다!



LC : “We
need to solve this problem of not having enough customers visiting our museum. Please
call me later with a detailed plan for how we should fix this problem, and how
to get great feedback on what kinds of activities we should plan. I will be
waiting for your call.”



앞쪽에서 LC 가 잘 들리지 않았거나 vs 헷갈렸더라도



뒷부분에다 다시 한번 명확하게 HOW TO GET FEEDBACK 포인트가 반복 됩니다.



 



 



파트 6 Express an opinion (11)



 



Part
6



 



I think it is
positive that schools are requiring students to participate in volunteering
activities.  



I have two main
reasons to support my answer.



Firstly, students
can experience the world out of school and learn the value of helping others. They
will understand that they can realize their dreams by studying and they can
contribute to society later on. These will motivate students to study hard.



Secondly, by
participating in such programs, students will get more involved in school
activities.



For example, when I
was a high school student, I used to hang around with only two friends.
However, after participating in school volunteering activities, I got close to
the rest of my classmates and my school life got even happier. That’s it



 



 



Part
6 : Lesson Point
노트 필기는
숙어가 아닌 문장단위로 필기. 



Students
can experience
무엇 and learn 무엇 (학생들이 무엇을 경험하고 무엇을 배우다)



They
will understand
무엇 (무엇을 이해하다)



Students
will get more involved in
무엇 (무엇에 더 참여하게 된다)



When
I was
무엇, I
used to
동사 무엇 (내가 무엇이었을 때, 나는
무엇과/무엇을 동사했다)



Hang
around with
누구 (누구와 놀다/어울리다)



Get
close to
누구
(
누구와 가까워지다)



 



 



KEY
POINT 1 
준비시간 활용



15초 준비 -> 마음의 준비?



 



KEY
POINT 2 
노하우 



1. 아이디어전개  자신만의
노하우 준비



2. For example 준비



 



KEY
POINT 3 
출제경향



<주의 : 다양한 SPECTRUM>



     단골토픽
 Internet, SNS,
Children, Group, Working, Education,
Company life, Hobby, Travel, Business.



     지옥토픽
 Environment, Society, Health, Behavior, Culture



     3가지
중 가장 ~~한 것 1 <노하우 : 나머지2개 반박>



 



 



수고 하셨습니다 !



~
SAY NOW! Say Im ~




 
 

 


게시글/댓글 신고

목록보기