- Corporate Social Responsibility
- 2023.02.07, 조회수 17527
04/24(수) 20:11
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Corporate Social Responsibility
기업의 사회적 책임
A company’s mission and vision, prestige, financial security, and reputation are no longer the only criteria that make a company stand out. Corporate social responsibility or CSR, also sometimes referred to as corporate conscience, is a model that ensures a company operates in adherence to legal, ethical, or safety standards as they engage in business.
한 기업의 미션과 비전, 명성, 재정적 안전성, 그리고 평판은 더 이상 어떠한 기업이 두드러지게 만드는 유일한 기준이 아니다. 때때로 기업적 양심이라고도 하는 기업의 사회적 책임(CSR)은 한 기업이 사업을 하면서 법적, 윤리적, 그리고 안전 기준들을 지키면서 운영되는 것을 확실히 하는 모델이다.
There are many different ways and levels by which a company could incorporate CSR into its operation but to a certain extent, it involves going beyond what is required and expected by the law. CSR encompasses a sense of duty to the society that goes beyond the business goals of a company. CSR aims make a positive social impact while engaging in business. One of the most common strategies to promote CSR is environmental consciousness.
기업이 CSR을 그들의 운영에 포함시킬 여러 가지 방법들과 수준들이 있지만 어느 정도는 법에 의해 규정되고 예측되는 것 이상을 하는 것을 수반한다. CSR은 기업의 비즈니스 목표들 이상의 사회에 대한 의무감을 포함한다. CSR은 비즈니스를 하면서 사회에 긍정적인 영향을 끼치는 것을 목표로 한다. CSR을 증진시키기 위한 가장 일반적인 전략들 중 하나는 환경 의식이다.
Many companies have adopted CSR for several reasons that are perceived to be contributors to a company’s long-term existence. From the human resource perspective, the model facilitates recruitment and reduces attrition. CSR helps project a good image to its employees. Since manpower is important in carrying out socio-civic activities like charities and fundraising activities, CSR helps attract employee involvement and participation.
많은 기업들이 한 기업이 오래 존재하는 것에 기여하는 것들로 여겨지는 여러 가지 이유들로 CRS을 도입하였다. 인적 자원의 관점에서, 그 모델은 구인을 용이하게 하고 소모를 줄인다. CSR은 좋은 이미지를 근로자들에게 투영시키는데 도움을 준다. 자선과 기금 조성 활동들과 같은 사회 시민 활동들을 수행하는데 있어 중요하기 때문에 CSR은 직원들의 관여와 참여를 이끌어내는데 도움을 준다.
From the perspective of risk management, CSR helps a company maintain a reputation that takes years to establish. Accidents and scandals are notorious in destroying a company’s reputation instantaneously the moment that they are broadcasted on the news and social media.
위기 관리의 관점에서, CSR은 기업이 형성하는데 수년이 걸리는 명성을 유지하는데 도움을 준다. 사고와 스캔들은 뉴스와 소셜 미디어에 나가는 순간 즉각적으로 기업의 평판을 망가뜨리는 것으로 악명 높다.
From a business standpoint, CSR is a good method for brand differentiation. Brand differentiation is what makes a company different from the rest. Many companies use CSR to position themselves in the market by attracting consumers through the use of their social contributions.
비즈니스적 관점에서, CSR은 브랜드 차별화를 위한 좋은 방법이다. 브랜드 차별화는 한 기업을 다른 기업들과 다르게 만드는 것이다. 많은 기업들이 그들의 사회적 기여들의 사용을 통해 소비자들의 관심을 끌어 시장에서의 포지셔닝에 활용한다.
One way to evaluate the effectiveness of a company’s CSR is the “triple bottom line” criteria: people, planet, and profit. “People” deals with how companies treat their employees, the community, and the area or region where the business operates. “Planet” deals with practices of sustaining the environment as a company operates. “Profit” is the income made after all costs or liabilities including the cost of the capital have been deducted. Many companies have used these criteria to be more aware of their social and moral obligations.
어떠한 기업의 CSR의 효용성을 평가하는 방법은 사람, 지구, 그리고 이익의 “세 가지 기준”이다. “사람”은 기업들이 그들의 직원들, 지역 사회, 그리고 사업을 하는 장소 또는 지역을 어떻게 대하는지를 다룬다. “지구”는 기업이 운영되면서 환경을 유지하는 관행들을 다룬다. “이익”은 자금 비용을 포함한 모든 비용들 또는 채무를 빼고 나서 만들어진 수입이다. 많은 기업들은 그들의 사회적 그리고 윤리적 의무들을 더 잘 알기 위해 이들 기준들을 사용하였다.
Some prominent companies that have incorporated CSR with their business models are Google, Starbucks, and The Body Shop. Although many companies see the value in investing in a sound CSR model, Corporate Social Responsibility still continues to be scrutinized by critics. Some people feel that from a social advocacy, companies have taken advantage of CSR merely as a business strategy to make more profit, while others say that CSR gets in the way of economic prosperity. Nevertheless, companies and businesses still choose the route of adopting CSR.
비즈니스 모델에 CSR을 포함시킨 몇몇 유명한 기업들로는 구글, 스타벅스, 그리고 더 바디 샵이 있다. 비록 많은 기업들이 건전한 CSR 모델에 투자하는 것의 가치를 인정하지만, 비평가들은 여전히 기업의 사회적 책임을 계속해서 면밀히 살핀다. 어떤 사람들은 사회 옹호 측면에서 기업들이 더 많은 이익을 내기 위한 경영 전략으로 CSR을 단순히 이용하고 있다고 느끼는 반면 다른 사람들은 CSR이 경제적 번영에 방해가 된다고 말한다. 그럼에도 불구하고, 기업들과 사업체들은 여전히 CSR을 도입하는 방법을 선택한다.